Khoa Le mistrzyni ilustracji...



Zapraszam Was dzisiaj do magicznego świata dziecięcych baśni. Baśni pełnych księżniczek, zaczarowanych stworzeń oraz przepięknych ilustracji. Baśni, w których wszystko jest możliwe...

 

Są takie dni, kiedy w najmniej oczekiwanym momencie spotyka cię coś naprawdę magicznego. Mnie coś takiego spotkało podczas przedświątecznych zakupów. W Biedronce natrafiłam na dwie książki, których okładki przykuły moją uwagę,"Tajemnicze księżniczki" oraz "Kopciuszek". W pierwszym odruchu wzięłam do ręki, aby obejrzeć, wiecie taka kobieca ciekawość no i przepadłam z kretesem. Książki są przepięknie zilustrowane, każda strona to małe dzieło sztuki..



Z racji, że mam dwóch synów rzadko kupuję książki o księżniczkach,  ale zapewne domyślacie się, że te dwa egzemplarze nie wróciły już na półkę. 

Treści książek nie będę, Wam zdradzę, bo nie ma ich za wiele, zresztą kto nie zna opowieści o Kopciuszku. Pokaże Wam za to kilka ilustracji, które moim zdaniem mają hipnotyzującą moc...









Książki pochodzą z wydawnictwa Olesiejuk. W Biedronce kosztowały niecałe 20 zł. W księgarniach internetowych można znaleźć i kupić więcej książek z ilustracjami Khoa Le. Ja upatrzyłam sobie jeszcze "Markia, dziewczynka z gór",  która koniecznie musi trafić w moje łapki.


Khoa Le to młoda, niezależna ilustratorka pochodząca z Ho Chi Minh w Wietnamie. Ukończyła Wydział Sztuk Pięknych na Uniwersytecie w rodzinnym mieście. Miała kilka zbiorowych wystaw. Artystka w swojej twórczości łączy tradycyjne oraz cyfrowe środki wyrazu. Jej prace są przepełnione fantastycznymi roślinami, które oddane są w bardzo dynamiczny, a zarazem subtelny sposób. Natomiast postacie są bardziej statyczne jakby zamyślone. Całość tworzy niesamowite obrazy, a każda strona książek jest małym, oddzielnym dziełem sztuki. 

Zachęcam Was do szerszego zapoznania się z twórczością tej utalentowanej artystki. Poniżej odszukałam dla Was kilka miejsc, gdzie możecie obejrzeć więcej jej pracę. 

A na stronie GorgeousAdtgirl przeczytacie przeprowadzony z nią ciekawy wywiad. 


PORTFOLIO 

STRONA 



BEHANCE 


Jak się Wam podoba twórczość Khoa Le? Ja jestem w niej zakochana. Obok jej prac nikt nie morze przejść obojętnie, zachwycają każdym detalemNaprawdę dawno nic mnie tak nie zachwyciło, jak te bajkowe ilustracje. Według mnie artystka ma przepiękny bajkowy, intrygujący, nieco tajemniczy a czasami mroczny styl. Widać to szczególnie na obrazach. Ilustracje do bajek mają natomiast bardziej subtelny, łagodny charakter.

Jakie wrażenia na Was wywarła sztuka tej artystki?



 Pozdrawiam
 Anka



Etykiety: ,