Coffee painting. Mała czarna nie tylko do picia...




Jestem kawoholiczką i głośno się do tego przyznaje, każdy poranek zaczynam od kubka gorącej kawy. Nie wyobrażam sobie dnia bez porządnej porcji kofeiny krążącej w moich żyłach. Ostatnio odkryłam, że mała czarna to nie tylko świetny sposób na poranną pobudkę, ale również fajne medium do malowania. Tak, tak moi drodzy dobrze przeczytaliście. Kawą da się malować. Zobaczcie sami...




Kawa to świetna alternatywa dla farb wodnych. Rozcieńczając zaparzoną ka, uzyskamy całą gamę pięknych monochromatycznego odcieni brązu. Od bardzo delikatnych i subtelnych po intensywne, mocne. Kreatywność artystów nie ma granic i tylko od naszej wyobraźni zależy, w jakiej tonacji stworzymy swoje dzieła.   

Malowanie kawą staję się coraz bardziej popularne. Coraz więcej artystów sięga po różnego rodzaju, niekonwencjonalne środki wyrazu artystycznego. Skąd się wziął pomysł na wykorzystanie kawy do celów artystycznych, tego nie wiem. Za to przez przypadek odkryłam kilku artystów tworzących w tym nurcie. Ich prace zachwycają w każdym szczególe. Zachęcam do zapoznania się z ich twórczością. 

NURIA SALCENDO
@nuriamarg 

Nuria Salcendo sztukę malowania kawą opanowała do perfekcji. Nie mogę wyjść z podziwu oglądając jej pracę. To od profilu @nuriamarg zapragnęłam poznać tajniki malowania kawą. Zajrzyjcie koniecznie na jej profil. Tutaj kilka przykładowych prac artystki.  


Michael Aaron Williams 
@ michael_aaron_williams

Młody amerykański artysta, który maluje na starych, zapisanych kartkach. Jego pracę są bardzo piękne i takie delikatne. Jestem pod ogromnym wrażeniem jego talentu oraz wrażliwości. Więcej prac artysty możecie obejrzeć na stronie michaelaaronart.com. Gorąco zachęcam do odwiedzin.




 

HONG YI 
@redhongyi 

Prace tej malezyjskiej artystki odbiegają od tradycyjnych form sztuki. Jej obrazy są unikalne, a to za sprawą sposobu malowania. Artystka nie posługuję się tradycyjnymi pędzlami. Tworzy dzieła, używając  przedmiotów codziennego użytku tj.: filiżanki z kawą, piłki do koszykówki czy woreczków z herbatą.

Czy kiedykolwiek przyszło Wam do głowy, że paskudne pierścienie po rozlanej kawie mogą stać się prawdziwym dziełem sztuki? Mnie nie, a ta młoda artystka dostrzega malarski potencjał nawet w rzeczach, które tak irytują zwykłego człowieka.


To jak, kto idzie ze mną parzyć kawę i robić mały eksperyment?Przyznam się Wam, że moja ciekawość wzięła górę i sama chciałam spróbować, jak się maluję kawą.


Kto z Was śledzi @naskrzydlachaniolaten ma już małą zapowiedz moich kawowych poczynań. Jeżeli jesteście ciekawi, co mi wyszło z tych eksperymentów, to zapraszam na następny post. A teraz mała zapowiedz...








 Do zobaczenia 

pozdrawiam 

Anka


Etykiety: , , ,